torsdag 5 maj 2011

Ny grytunderlägg

De gamla började se tråkiga ut, dax för nya! Dessa påbörjades i Gnesta, var bara kantning kvar och det slängde jag på dem nu- väldigt enkla men fina till ändamålet.
Nu vill ha en rosa duk nu med, men har "inga" tyger så bara invänta leverans från USA med andra ord. Vill även sy och göra mönster på nästa syhelgsväska, men tror jag väntar med den med. Beställde massa fina roooosa (och annat pastelligt) och rosiga tyger som jag längtar efter!

Annars har jag mest sytt block till bytet i Quiltklubben och det var ganska klurigt eftersom det var olika motiv (efter önskemål). Då kändes det (naturligt?) att alla inte var lika fina. Sydde ett par av dem flera gånger. Bilder kommer så småningom. Nu ser jag framemot att se blocken som kommer i retur :-)

Så vad ska man sy nu då...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar